بخشش بی قید و شرط محکوم به قصاص در بردسیر 

دادستان بردسیر گفت: تمامی مقدمات برای اعدام محکوم به قصاص آماده بود که اولیای دم، بدون هیچ‌گونه شرطی در آخرین لحظات قاتل را بخشیدند. 

 عماد بنی‌اسدی گفت: محکوم علیه به اتهام قتل عمدی به دلیل اختلافات شخصی به قصاص نفس محکوم شده بود که با تلاش و کمک نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه، مسئولان قضایی و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بردسیر و وساطت و رایزنی با خانواده مقتول از قصاص رهایی یافت.

او افزود: مقتول این پرونده نزدیک به ۲۱ سال قبل ۳۰ سال سن و ۲ فرزند ۴ و یک‌ساله داشت که با بزرگ‌منشی و گذشت اولیای دم و با عمل به سنت حسنه عفو و بخشش و با اعلام رضایت بی‌قیدوشرط، قاتل در لحظات آخر از دار مجازات رهایی و زندگی دوباره یافت.

دادستان بردسیر ضمن دعوت مردم به این سنت حسنه و مغفول در جامعه، بیان کرد: علی‌رغم فراوانی روایات و احادیث و حتی سیره عملی ائمه (ع) در این زمینه، متأسفانه این فرهنگ در جامعه ما کم‌رنگ شده است.

او تصریح کرد: بخشش و گذشت از شاخصه‌های انسان‌های بزرگ‌منش است که باروح بلند خود در جامعه بی‌روح امروزی، انسانیت و گذشت را معنایی دوباره می‌بخشند؛ بنابراین این بخشش بزرگوارانه می‌تواند الگوی حسنه و نمونه بارزی از این موضوع برای اشاعه فرهنگ گذشت و بخشش برای موارد مشابه در سطح جامعه امروزی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار